Wil je voor je bedrijf reclame maken op Instagram en ben je benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen? In deze blog vertellen we je alles over adverteren op Instagram!
Instagram reclame: de voordelen
Reclame maken op Instagram heeft diverse voordelen:
Beelden zeggen meer dan woorden
Instagram is ideaal wanneer je op visuele wijze je producten, diensten of je merk in beeld wil brengen. In de kern draait Instagram namelijk om het tonen van inspirerende en aantrekkelijke beelden. Wanneer je met gave foto’s of video’s jouw bedrijf in beeld wil brengen biedt Instagram daardoor het perfecte platform.
Met behulp van filters, stickers en andere interessante toevoegingen kun je je posts helemaal naar wens opmaken. En door relevante hashtags te selecteren zorg je er vervolgens voor dat geïnteresseerden in jouw thema’s of onderwerpen eenvoudig jouw berichten kunnen tegenkomen.
Hoge mate van interactie
Weet je je advertenties slim in te richten, dan zul je bovendien ervaren dat het interactieniveau op Instagram hoger ligt dan bij andere social media platformen. Dat maakt dit platform erg interessant voor adverteerders. Door je Instagram reclame niet te commercieel te maken kun je mooie resultaten behalen. Wil je mooie interacties behalen met je promotionele posts? Zorg er dan voor dat je berichten qua stijl passen bij de reguliere posts op Instagram, zodat het er niet te dik bovenop ligt dat je de gebruikers iets probeert te verkopen.
Groot bereik / jonge doelgroep bereiken
Reclame maken op Instagram wordt al interessanter, doordat het bereik van Instagram steeds verder toeneemt. Vooral onder een jongere doelgroep blijft Instagram sterk groeien, wat ideaal is als zij onderdeel van jouw doelgroep zijn.
Uitgebreide advertentiemogelijkheden
Doordat Instagram onderdeel is van moederbedrijf Facebook krijg je als adverteerder alle mogelijkheden die je ook bij het adverteren op Facebook tot je beschikking hebt. Dat is ideaal wanneer je een specifieke doelgroep wilt bereiken met je Instagram reclame. Door gericht te adverteren voorkom je dat je advertenties vertoond aan personen die weinig op hebben met jouw bedrijf, producten of diensten.
Waar kun je je zoal op richten wanneer je een doelgroep kiest voor je Instagram reclame? Denk aan zaken als leeftijd, geslacht, locatie en diverse demografische gegevens. Maar je kunt ook nog specifieker adverteren, door bijvoorbeeld te richten op specifieke interesses. Als je weet waar je doelgroep zoal naar kijkt en wat hen interesseert kun je daar uitstekend op in spelen door die onderwerpen te selecteren wanneer je de doelgroep opstelt.
Verdiepen in reclame maken op Instagram?
Effectief reclame maken op Instagram gaat natuurlijk verder dan de keuze van de juiste doelgroep en het inzetten van passend beeldmateriaal. Kun je hier meer hulp en sturing bij gebruiken? Volg dan onze handige les ‘Adverteren op Instagram’. Hierin nemen we je stapsgewijs mee door het proces, zodat ook jij effectieve reclamecampagnes in kan zetten op Instagram!