Naast de cursus Slimmer Online bieden we ook een aantal verdiepende lessen op het gebied van online marketing aan. Op deze manier kun je je kennis over één onderwerp verdiepen. De verdiepende lessen kunnen als aanvulling op de basiscursus online marketing worden gevolgd, maar de lessen kunnen ook los gevolgd worden.
Les Adverteren op Facebook
Eén van onze losse online lessen is de les Adverteren op Facebook. In deze les leer je alles over het opzetten van een advertentieaccount in Facebook, het maken advertenties én het maken van aangepaste doelgroepen. Kortom: alles wat je moeten weten om te kunnen adverteren op Facebook! In de les nemen we je stap voor stap mee in het maken van advertenties. Door het gebruik van screenshots zie je precies wat je moet aanklikken en invullen (en wat niet!). Daarnaast leer je ook hoe je gebruik maakt van retargeting op Facebook. We vertellen je precies hoe je gebruikers op basis van websitebezoeken en emailadressen kunt targeten.
De les Adverteren op Facebook is ook onderdeel van de basiscursus van Slimmer Online. Wanneer je de basiscursus hebt gevolgd heeft het geen zin om ook deze verdiepende les te volgen. Wanneer je eerst de verdiepende les hebt gevolgd krijg je dan ook korting op de basiscursus.
AAN DE SLAG MET FACEBOOK ADVERTEREN!
Les Adverteren op Instagram
Naast adverteren op Facebook bieden we ook een verdiepende les Adverteren op Instagram aan! Deze les is een aanvulling op de basiscursus. Adverteren op Instagram wordt in deze cursus namelijk maar kort behandeld. Adverteren in Instagram gaat via het advertentiebeheer van Facebook. Het eerste deel van de les, waar je leert hoe je een advertentieaccount aanmaakt, heeft dan ook een klein beetje overlap met de Adverteren in Facebook les.
Ook het instellen van de advertenties voor Instagram lijkt veel op het instellen van advertenties voor Facebook, maar bij het ontwerpen van de advertenties moet je wel met een aantal andere dingen rekening houden. In deze verdiepende les vertellen we je precies hoe je een goede Instagram advertentie ontwerpt én hoe je advertenties voor Instagram stories (ook wel verhalen genoemd) instelt.
In de les nemen we je stap voor stap mee in het proces van het instellen van een advertentie. Daarnaast geven we je een aantal verduidelijkende en inspirerende voorbeelden.
AAN DE SLAG MET INSTAGRAM ADVERTEREN!
Les Adverteren op LinkedIn
Wil je meer weten over het instellen van campagnes op LinkedIn? Kies dan voor voor onze aanvullende les Adverteren op LinkedIn. Tijdens deze les leggen we je uit hoe je een advertentieaccount aanmaakt en vertellen we je wat je aan de LinkedIn Insight Tag hebt.
Vervolgens ga je aan de slag met het instellen van een campagne met daarin verschillende advertenties. Tot slot leggen we je in deze verdiepende les uit hoe je je campagnes kunt optimaliseren.
AAN DE SLAG MET LINKEDIN ADVERTEREN!
Lessen Google Ads
Naast de verdiepende lessen over adverteren via social media hebben we ook een reeks lessen over Google Ads. Je leert er alles over adverteren via Google Ads. We beginnen de lessen met basisinformatie, waarna we steeds dieper ingaan op de mogelijkheden van het advertentiesysteem. Iedere les belichten we een andere campagne-variant.
Tijdens de vijf lessen stel jij je eigen tekstadvertenties in het zoeknetwerk van Google in en je gaat aan de slag met display advertenties in het Google displaynetwerk. Ook Google Shopping, YouTube en app-advertenties komen aan bod tijdens de verdiepende lessen.
Aan de slag met onze verdiepende online marketing lessen!
Klaar om aan de slag te gaan met één van onze verdiepende online marketing lessen? Word een expert in adverteren via Google Ads, Facebook en Instagram!
Natuurlijk is het altijd belangrijk om met een goede strategie aan de slag te gaan. Dit is vele malen effectiever dan zomaar wat doen op gevoel. Heb je nog geen goede strategie op papier staan? Ga dan eerst aan de slag met onze basiscursus! Hierin leer je alles over het opzetten van een goede online marketing strategie. Zo ga je aan de slag met het uitwerken van buyer persona’s en de customer journey. Daarnaast leer je veel meer over alle basis elementen van online marketing zoals contentmarketing, zoekmachineoptimalisatie, online adverteren en Google Analytics!