• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Slimmer Online Marketing Cursus

  • Slimmer Online
    • Voor wie?
    • Online marketing cursus
    • Verdiepende lessen
  • Lessen
    • Gratis proefles
    • Basiscursus online marketing
    • Facebook adverteren
    • Instagram Adverteren
    • LinkedIn adverteren
    • Google Ads
  • Handleiding
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
  • Blog
    • Contentmarketing
    • Online adverteren
    • Online marketing
    • Social media
    • SEO
  • Contact
    • Over Slimmer Online
    • F.A.Q.
  • Mijn account
  •  

Google Ads: vanaf 24 juli het nieuwe AdWords

Online adverteren · 23 juli 2018

Vanaf 24 juli wordt Google AdWords vervangen door Google Ads. Deze verandering beperkt zich niet alleen tot een andere de naam en logo. In deze blog leggen we je uit wat er nog meer verandert.

Wellicht was het je opgevallen dat je al enige tijd gebruik kan maken van de nieuwe interface van Google Adwords. Vanaf 24 juli is alleen deze interface nog te gebruiken. Daarnaast veranderen ook het Helpcentrum en de URL. Adwords.google.com wordt ads.google.com.

Google Ads: de nieuwe functies

In tegenstelling tot Google AdWords gaat Google Ads meer gebruik maken van machine learning-technologieën. Een voorbeeld hiervan zijn ‘smart campaigns’, waarbij je in slechts enkele minuten verschillenden advertenties kunt inrichten. Een aanvullende uitleg over ‘smart campaigns’ vind je in de video hieronder.

Uiteindelijk is het grootste verschil tussen AdWords en Ads het nieuwe design. Maar wanneer je Google Ads actief gaat gebruiken, ontdek je dat er nog meer veranderd is.

Search campagnes: in-market doelgroepen

Een interessante nieuwe functie binnen het zoeknetwerk van Google Ads is de in-market doelgroep. Met deze functie kun je op een handige manier mensen bereiken die zich in een actieve fase bevinden in het aankoopproces. Dit geldt ook voor segmenten. De nieuwe interface zorgt ervoor dat het er nét iets moderner uitziet.

Nieuwe mogelijkheden met dashboards

Google Ads biedt diverse nieuwe mogelijkheden op het gebied van dashboards. Na het inloggen krijg je een mooi overzicht te zien van de prestaties van jouw campagne. Ook krijg je een handig overzicht te zien van de prestaties per apparaatcategorie. Wat je focus of doel ook is, de dashboards bieden bruikbare inzichten en tips voor optimalisatie.

Ook de zoekwoordplanner heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Waarschijnlijk gaat het gebruik even wennen zijn, omdat de tool veel minimalistischer is geworden. Een voordeel hiervan is wel dat het de tool overzichtelijker maakt.

Google Ads: nu ook in Slimmer Online!

Google Ads is ook onderdeel van de online marketing cursus Slimmer Online. Daarnaast hebben we sinds kort een aanvullende cursus met 5 lessen over Google Ads.

Wil jij alles leren over Google Ads en ben je ook geïnteresseerd in social media marketing, zoekmachineoptimalisatie en online marketing strategie? Start dan direct met de gratis proefles en ontdek wat Slimmer Online je te bieden heeft.

Filed Under: Online adverteren

Previous Post: « Instagram bedrijfsprofiel: dit zijn de voordelen voor jouw bedrijf
Next Post: Reclame maken op Instagram »

Reader Interactions

Primary Sidebar

Slimmer Online

Slimmer Online is een praktische, zelfstandige en op resultaatgerichte online marketing cursus van 20 lessen. Ga aan de slag met je eigen online marketingstrategie en leer gelijk hoe je deze kunt toepassen!

Meest recente berichten

  • E-mailmarketing5 tips voor hoger doorklikratio e-mailcampagnes
    16 augustus 2020
  • E-mail marketing5 tips voor hoger openingspercentage e-mailcampagnes
    15 juli 2020
  • Customer JourneyWat is de customer journey? En wat kun je ermee?
    15 mei 2020
  • Facebook adverteren tips5 tips om je bereik op Facebook te vergroten (zonder te betalen!)
    6 februari 2020
  • InstagramNewcom Social Media Onderzoek 2019
    2 februari 2019

Slimmer Online uitproberen?

VOLG DE PROEFLES!

Footer

Slimmer Online

Slimmer Online is een praktische, zelfstandige en op resultaatgerichte online marketing cursus. Volg onze 20 lessen bomvol inspiratie en praktische opdrachten en ga aan de slag met online marketing!

Online Marketing Cursus

Voor wie?

Online marketing cursus

Gratis proefles

Adverteren op Facebook

Adverteren op Instagram

Prijs

Aan de slag!

Laatste artikelen

  • 5 tips voor hoger doorklikratio e-mailcampagnes
  • 5 tips voor hoger openingspercentage e-mailcampagnes
  • Wat is de customer journey? En wat kun je ermee?

Contact

Slimmer Online
Reduitlaan 33
4814DC Breda

Contact opnemen

Privacy & cookies
Disclaimer

© 2018. Slimmer Online is een label van Think Online BV. De inhoud van deze site en de content is auteursrechtelijk beschermd.
De website van Slimmer Online maakt gebruik van cookies. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en mogelijk ook buiten onze website volgen. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Meer informatie.