Naast onze basiscursus online marketing en verdiepende lessen bieden we ook een aantal handige handleidingen voor de tools van Google aan! Deze tools worden ook in onze basiscursus behandelt, maar wel minder uitgebreid dan in de handleiding. Daarnaast zijn de handleidingen handig voor als je alleen meer informatie wil over het gebruik van één bepaalde tool. De handleidingen die we op dit moment aanbieden zijn de Google Analytics handleiding en de Google Tag Manager handleiding.
Google Analytics handleiding
In de Google Analytics handleiding leer je precies hoe je Google Analytics moet gebruiken. Hij staat vol met handige tips en tricks waarmee je eenvoudig meer inzicht krijgt in je websitebezoekers. Ontdek welke pagina’s het meest worden bekeken en op welke punten je website moet worden geoptimaliseerd. We leggen je stap voor stap uit hoe je je website koppelt met Google Analytics en hoe je gebruikt kunt maken van de verschillende functies van Google Analytics.
Zo vertellen we je precies waar je wat kunt vinden in de Rapportage. Met hulp van Google Analytics kun je er onder andere voor zorgen dat je website nog beter gaat scoren in Google. Daarnaast leggen we je uit hoe je Google Search Console en Google AdWords met Google Analytics koppelt, om zo nog meer inzicht te krijgen in je online activiteiten.
AAN DE SLAG MET GOOGLE ANALYTICS
Google Tag Manager handleiding
In de Google Tag Manager handleiding leer je alles om aan de slag te kunnen met Google Tag Manager! Na het lezen van de handleiding ken je de basis en kun je zelf aan de slag met triggers en tags waarmee je meer inzicht krijgt in je website. Met behulp van Google Tag Manager kun je meer data van je site doorsturen naar Google Analytics. Hiermee krijg je dan weer meer inzicht in je websitebezoekers. In deze handleiding leggen we je onder andere uit hoe je gebeurtenissen moet meten, conversiecodes moet plaatsen en e-commerce tracking kunt instellen via de Tag Manager.