Instagram biedt de mogelijkheid om een Instagram bedrijfsprofiel aan te maken voor jouw business, maar wat is de meerwaarde hiervan voor jouw bedrijf? Het gebruiken van een bedrijfsprofiel heeft diverse voordelen ten opzichte van een normaal gebruikersaccount. In deze blog bespreken we de voordelen en vertellen we je hoe je een Instagram bedrijfsprofiel aan kunt maken!
Eenvoudige contactmogelijkheden
Wanneer je een Instagram bedrijfsprofiel opstelt kun je gemakkelijk diverse contactmogelijkheden toevoegen, waardoor fans en potentiële klanten eenvoudig contact met je op kunnen nemen. Zo kun je een button toevoegen met het telefoonnummer van je bedrijf, maar ook het e-mailadres is op die manier toe te voegen. Daarmee kunnen Instagram gebruikers door middel van slechts één klik contact met je opnemen.
Adresgegevens delen
Ook kun je op je Instagram bedrijfsprofiel je adresgegevens toevoegen. Zo kunnen geïnteresseerden eenvoudig de locatie van je bedrijf achterhalen. Helemaal handig: gebruikers kunnen je adres ook direct aanklikken om een navigatie-app te openen. Zo kunnen ze eenvoudig een routebeschrijving krijgen waarmee ze jouw bedrijf kunnen bereiken. Ideaal wanneer je een fysieke bezoeklocatie hebt.
Meer inzicht in waardevolle statistieken
Met een normaal gebruikersaccount krijg je slechts inzicht in wat basisgegevens om je succes te kunnen bepalen. Wil je meer in kunnen zien dan het aantal verzamelde likes en reacties per post? Dan biedt een Instagram bedrijfsprofiel uitkomst. Hiermee krijg je toegang tot allerlei interessante en nuttige statistieken.
Waar kun je aan denken? Na het aanmaken van een Instagram bedrijfspagina zie je het aantal keer dat je bericht bekeken is, het unieke bereik, de betrokkenheid en ga zo maar door. Ook zie je in wanneer je volgers het meest actief zijn, wanneer je het beste een bericht kunt plaatsen en welke van je eerdere posts het meest succesvol zijn geweest. Ideaal dus om je strategie te bepalen en op steeds effectievere wijze content te delen met je volgers.
Mogelijkheid om te adverteren op Instagram
Misschien wel de meest interessante optie voor je bedrijf om echt op te vallen op het social media platform: adverteren op Instagram. Je Instagram bedrijfsprofiel stelt je in staat om advertenties (in de vorm van gesponsorde posts) op te zetten die weergegeven worden in de feed of in Instagram Stories.
Adverteren op Instagram geeft je de mogelijkheid om een groot bereik te realiseren onder een zeer relevante doelgroep, dankzij de uitgebreide mogelijkheden om je doelgroep af te bakenen. Wil je meer weten over wat adverteren op dit platform zo interessant maakt? Voor jou hebben we een praktische les opgesteld waarmee je zelf aan de slag gaat met het opstellen van effectieve advertenties op Instagram. Bekijk onze pagina ‘Adverteren op Instagram’ voor meer informatie.
Hoe maak je een Instagram bedrijfsprofiel aan?
Het aanmaken van een Instagram bedrijfsprofiel is zeer eenvoudig. Navigeer naar de instellingen en klik op ‘overstappen naar bedrijfsprofiel’. Dan zul je je Instagram account moeten linken aan je Facebook bedrijfspagina, door je aan te melden op de Facebookpagina als beheerder. Vervolgens vul je nog wat gegevens in voor je bedrijfsprofiel, zoals het telefoonnummer en e-mailadres. Dan is het rond en heb je een eigen Instagram bedrijfsprofiel!
Wanneer je met je bedrijf zichtbaar wil zijn op Instagram is het verstandig om een Instagram bedrijfspagina aan te maken. Je krijgt als bedrijf inzicht in waardevolle statistieken, kunt eenvoudiger contactgegevens weergeven aan je volgers en krijgt toegang tot advertentiemogelijkheden. Heb jij al een bedrijfsprofiel aangemaakt?